Yeniliklerin Öncüsü Keçiören Belediyesinden bir ilk..!

Dijital çağın gerekliliği ile başvuruların, iş süreçlerinin takibinin ve bilgi/belgelere ulaşımının hızlı olması amaçlanarak; vatandaşlarımız, proje müelliflerimiz ve banka eksperlerimiz olarak siz Keçiörenlilere " e-İmar Başvuru Sistemi " uygulaması ile hizmet binamıza gelmeden belediyemiz kurumsal sayfamızdan İmar ve Şehircilik Müdürlüğü başvurularınızın yapılması sağlanmıştır. 

e-İmar Başvuru Sistemi uygulama akışı aşağıda belirtildiği gibidir :

Başvuru sahibi e-devlet bilgileri ile kurum web sayfamız  e-İmar  üzerinden giriş yapar. Başvuru sahibi başvuru konularına göre gerekli dosyaları sisteme yükler. 

Başvuru konuları:

  • İmar Durumu Belgesi talebi 
  • Yol Kotu Tutanağı Belgesi talebi  
  • Zemin ve Temel Etüdü Raporu onay talebi 
  • Asansör Avan Proje onay talebi 
  • Mimari Proje onay talebi 
  • Statik Proje onay talebi 
  • Mekanik Tesisat Projesi onay talebi
  • Asansör Uygulama Projesi onay talebi 
  • Peyzaj Projesi onay talebi
  • Yapı Ruhsatı talebi 
  • Yapı Kullanma İzin Belgesi talebi 
  • Bilgi-belge talebi      

Yapılan başvuru, ilgili kurum personeline sistem tarafından atanır. İlgili kurum personeli evrak kontrolü yaparak başvuru kaydını sağlar. Belediye Gelirleri Kanununa göre belirlenen hizmet ücretlerine tabi hizmetlerde; evrak kayıt sorumlusu tahsilat belgesini talep eder.  Başvuru sahibine sms veya e-posta yoluyla tahsilat yapılması mesajı iletilir. Başvuru sahibi tarafından; Belediyemiz e-ödeme sisteminden veya anlaşmalı bankalardan tahsilat yapılarak tahsilat belgesi sisteme yüklenir. Evrak kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, ilgili şube müdürü tarafından ilgili personele başvuru atanır. Başvuru konularına göre ilgili personel tarafından teknik incelemesi yapılarak var ise eksiklik, düzeltme, aykırılık vb. durumlar; başvuru sahibine sms veya e-posta yoluyla bilgi verilir. Başvuru sahibi tarafından; eksiklik, düzeltme, aykırılık vb. durumlar giderildikten sonra gerekli evraklar yeniden sisteme yüklenerek ilgili personel sistemine iletilir. Başvuru konularına göre ilgili personel tarafından teknik incelemesi yapılarak tamamlanması durumunda, evraklar dijital olarak onaya sunulur. Tüm başvuru konularının dijital onayı tamamlandıktan sonra projelerin çıktısı belediyemizden alınarak ıslak imza tamamlanmış olur.  

  Tıklayınız        e_imar_resim_828.jpg

 

Faydaları: Vatandaşların hem fiziki olarak kuruma gelerek iş takibi yapmasında hem de personelin iş kontrolünde zamandan tasarruf edilmiş olur. Vatandaşın başvuru sürecini anında takip etme ve bilgi sahibi olması e-posta ve sms yoluyla anında sağlanacaktır. Personeli, eksik evrak ve iş takipsizliği ile oluşacak gereksiz iş yükünden kurtaracak, profesyonel bir sistem kurgulanmıştır. Onay verilemeyen, düzeltme istenilen her evrakta oluşan kağıt israfının önüne geçilerek doğaya verdiğimiz ciddi tahribatın önüne geçilecektir. Fiziki arşiv sisteminde ciddi anlamda yerden kazanç sağlanacak, arşivlenen bilgi/belgelere anında erişim sağlanacaktır. Kırtasiye giderlerinde tasarruf yapılarak milli servete önemli ölçüde katkı sağlayacaktır.

 

Sorularınız için iletişim:  0  (312)  361 10 65    

               

Mimari Proje : 3519    

Yapı Ruhsat : 3522    

Statik Proje : 3528       

Asansör Şube : 3503       

İskan Şube : 3515           

Yapı Denetim Şube : 3532                                           

Ölçme Şube : 3520         

Harita Şube : 3512      

Planlama Şube  : 3523                                                                                                                                                                                                                                                                          



K U L L A N I M     K I L A V U Z U